mohammadshirazi1375

  • ۰
  • ۰

قرنیز چوبی

قرنیز چوبی قطعه ای است با ارتفاع کم که در معماری و دکوراسیون داخلی بصورت نواری در پایین ترین قسمت دیوار و خط تقاطع دیوار و کف ساختمانها قرارمیگیرد . امروزه قرنیز چوبی را می توان بخش جدایی ناپذیر طراحی داخلی به شمار آورد . قرنیز چوبی وود تک  با حجمی که در پایین دیوار به میزان مشخص ایجاد می کند در برابر لوازمی چون کمد و مبلمان از دیوارها محافظت و مانع ایجاد خراش و صدمه روی آن ها می شود . امروزه از انواع قرنیز چوبی ها استفاده های متنوعی می شود مانند پوشاندن درز انبساط در کف پوش های لمینیت و پوشش روی سیم ها، کابل ها و لوله ها. چرا از قرنیز استفاده میکنیم؟ قرنیز چوبی ها عالوه بر زیبایی بخشیدن به جلوه دکوراسیون منزل کاربردهای جلوه ی بسیارزیبایی به دکوراسیون منزل میبخشد. میدهد کاربرد های بیشتری دارد.قرنیز باعث می شود که گرد و خاک در آن گوشه جمع نشود و از پارکت هم در مقابل ضربه محافظت کند . یکی از کاربردهای قرنیزها زیبایی و جلوه بخشی به دیوار میباشد و با جلوگیری از انتقال رطوبت موجود در کف فضاها به گچ کاری دیوار و برخورد اشیاء و اثاثیه به نازک کاری دیوارها، باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به آن می شود .

 

 عالوه بر آن از قرنیزها برای جلوگیری از آسیب به سطح دیوار نیز استفاده می شود . انواع قرنیزها قرنیزها امروزه از مصالح متفاوتی از جمله سنگ، چوب، پالستیک، استیل، شیشه، PVC و MDF ساخته و راهی بازار شده است و با توجه به جنسشان ، روشهای نصب قرنیزها متفاوت میباشد . قرنیز چوبی : قرنیز سنگی یک قرنیز سنتی مستطیل شکل میباشد که جنسش از سنگ های تراورتن، مرمر، سنگ های مصنوعی و سرامیک انتخاب می شود که معموال رنگ های خنثی و سفید و گاهی زرد کهربایی دارد.

قرنیز چوبی بافت نامتقارن و کامال طبیعی شکل دارد و به همین دلیل در میان طراحان داخلی طرفداران خاصی دارد . این نوع قرنیز چوبی وود تک مقاومت باالیی داشته و عایق بسیار خوبی برای آب و رطوبت است. قرنیز ام دی اف : قرنیز ام دی اف از جنس پالستیک و موادی مانند کامپوزیت و پلی استر میباشد و روکش آن از جنس PVC است به این دلیل که باید در مقابل خط وخش مقاوم باشد. قرنیز ام دی اف را عموما در ارتفاع های ۷ تا ۱۵ سانتیمتری میسازند و قطر آنها نیز بین 8 و ۱6 میلی متر است که هرکدام با توجه به کاربردشان انتخاب میشوند به عنوان مثال از قرنیز ام دی اف با قطر 8 میلی متری برای خانههایی با کف پوش سنگ و یا سرامیک مناسب هستند .

 

 تمیز کردن و نگه داری از قرنیز ام دی اف به دلیل روکش پی وی سی که دارد بسیار راحت است و گردوخاک کمتری را به خود جذب می کند . PVC پی وی سی در واقع همان پالستیک فشرده میباشد . پالستیک ها عایق بسیار خوبی در برابر آب هستند و به همین دلیل، از قرنیزهای با جنس PVC در آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی استفاده میشود. از دالیل محبوب بودن قرنیزهای PVC سبک و قابل شستشو بودن آنهاست. قرنیز چوب : بهترین و زیباترین نوع قرنیز،قرنیز چوبی میباشد .اگر قرنیز چوبی هم رنگ و یا هم جنس پارکت لمینت بکار رفته در کفپوش فضا )سالن، اتاق و یا ...( انتخاب و بکار گرفته شود زیبایی آن دو چندان خواهد شد . این نوع قرنیز هامعموال دارای ارتفاع ی معادل 8 ،۱0 یا ۱2 سانتی متر میباشند

 

استفاده از این نوع از قرنیزها به قدمت کاربرد قرنیزهای سنگی می رسد . امروزه از قرنیز های چوب ی در خانه های ویالیی و در کناره های سقف سالن های پذیرایی استفاده میشود. کندهکاری ها و نقوش برجسته طرح های زیبایی را برای قرنیز چوب ایجاد می کند . قرنیز چوبی محصولی ضدآب میباشد.استفاده از قرنیز چوبی باعث می شود که آب و رطوبت وارد دیوار، پارکت و کفپوش نشود، وجود قرنیز چوبی وود تک چوبی باعث می شود که خانه ی شما یک نمای زیبایی به خود بگیرد . قرنیز چوبی محصولی ضد آب می باشد . نکات مهم در انتخاب مناسب قرنیز برای منزل در خرید قرنیزها به مواردی همچون ضدضربه بودن آنها، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت به گرما و سرما و نصب راحت آن دقت نمایید. قبل از خرید قرنیزها حتما نقش آن را در خانه خود شناسایی کرده و قرنیز مناسب با کاربرد صحیح را انتخاب نمایید.

 در تعیین رنگ قرنیزها میتوانید رنگ آ ن را با درب ورودی، دیوارها و سایر وسایل ست نمایید تا جلوه ی بیشتری داشته باشد.به عنوان مثال قرنیزهای با رنگ سفید با اکثر تم های دکوراسیون به راحتی ست میشوند و آن ها را می توان خصوصا با دیوارهای رنگ خنثی نیز استفاده کرد . درصورتی که کف پوش خانه شما پارک یا لمینیت است بهتر است از رنگ های تیره تر برای قرنیز منزلتان استفاده نمایید تا جلوه سطح بیشتر مشخص شود . این نکته را به خاطرداشته باشید که قرنیزهای با ارتفاع بیشتر )۹ سانتی متر و باالتر( مناسب فضاهای وسیع و سالن های بزرگ هستند . از انواع قرنیزها با ارتفاع کمتر بهتر است که در فضاهای کوچک مانند اتاق خواب ها و یا ناهارخوری و ... استفاده کرد . نتیجه گیری: انواع قرنیز چوبی وود تک با توجه به جنس آن طبقه بندی و به فروش می رسند . قرنیز چوبی وود تک از دیرباز در طراحی های داخلی خانه ها استفاده میشده و جزو انواع سنتی قرنیزها محسوب میشود. قرنیز ام دی اف وچوبی اما در سالهای اخیر طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرده است و در سازههای مدرن کاربرد بسیاری دارد و درمقابل قرنیزهای PVC نیز به سرعت در حال رشد در میان بازارهای رقابتی میباشد.

  • ۹۹/۰۸/۰۷
  • محمد شیرازی

قرنیز چوبی

قرنیز چوبی وود تک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی